mandag den 12. november 2012

MålgruppeInterviews


Vi har som resultat efter vores interviews skabt os et overblik over svarende som skal give os overblik til at skabe en mere fuldkommen analyse og give bedre argumentationsvilkår senere i projektets forløb:  

Fleste bruger cyklen til transport – da de ikke gider, at gå langt

Flertallet kender til nye cykellov (1. November)

Flertallet af dem som kender til den nye cykellov – ved også hvad den drejer sig om (lygter)

Flertallet har deres viden om cykelloven fra TV Flertallet kender ikke reglerne fra cykelloven

Flertallet af interviewede siger, at de ikke holder op med, at cykle pga. yderligere regler


Flertallet mener, at nye regler gør det mere sikkert for cyklisterne

Flertallet mener, at for mange regler og bøder vil få flere til holde op med, at cykle

Stort set alle studere og flertallet har et arbejde

Flertallet af de interviewede er i deres fritid sammen med venner og gerne i byen og drikke – hvor flere af dem bruger cykel som transport

Flertallet bruger deres tid på internettet ved, at være på sociale medier såsom YouTube, Facebook o.lign.

Flertallet af interviewede synes, at Usability (brugervenlig og nem) og et fedt design gør en hjemmeside god

Flertallet synes, at hjemmeside stilen skal være iøjefaldende (designet)

Flertallet af interviewede bliver bedst fanget af medierne TV og Internet (TV er aktuelt og på internettet kan man gemme oplysninger og informationer som kan læses senere)


Hvorfor bruger de cykel?
Transport – for langt at gå

Kender de den nye cykellov (1. November)?
Ja – flertallet har hørt om den

Ved de hvad nye lov handler om?
Ja – flertallet nævner lygter

Hvor fra har de kendskab til cykelloven?
Fra TV

Kender de til den gamle cykellov?
Nej – flertallet kender ikke reglerne fra loven

Vil flere regler afholde dem fra, at cykle?
Nej – flertallet mener ikke, at de ville stoppe

Positive ting: Cykellovgivningen
Større sikkerhed for cyklisterne

Negative ting: Cykellovgivningen
Bøder vil måske få folk til at stoppe med, at cykle

Arbejde/Uddannelse
Stort set alle studerer – mange har arbejde ved siden af studiet

Fritidsinteresse
Venner og fest (i byen) – bruger gerne cyklen som transport

Hvilke websitets bruger de mest tid på?
Sociale medier – såsom Facebook, YouTube osv., men også nyhedssider og shopping sider bliver brugt hyppigt

Hvad synes de gør en hjemmeside god?
Usability (brugervenlighed/nem) & et godt design overskueligt design

Hvad synes de er en god hjemmeside stil?
Iøjefaldende – et fedt design (kan få dem til, at besøge hjemmesiden igen)

Hvilke medier fanger dem bedst? 
Internet og TV – TV (Aktuelt), Internet (kan gemme oplysninger som senere kan læses)

Hvad skal det bruges til?

Dette overblik over svarende på vores interviews skal bruges til at give os idéer og danne overblik over, hvilke punkter bør være i fokus under designudvikling og senere produktskabelsen. Dette skal også bruges til argumentation over for hinanden når vi under designudviklingen skal idégenere vores forestillinger om konceptet, men i lige så høj grad til fremvisningen af produktet til præsentationen.

1 kommentar:

  1. Det kan være en god idé at samle op på jeres målgruppeinterviews. Har I fået nogle brugbare insights, som I kan gå videre med i jeres udviklingsproces?

    Det kan være, I har fået fx 3 forskellige væsentlige insights, som kan have betydning for, hvordan man bedst kan oplyse om cykelloven samt motivere dem til at overholde den.

    Disse kan så danne udgangspunkt for jeres idégenereringssessioner.

    Har I tænkt over, hvilke parametre, der kan have betydning for ovenstående, inden I lavede jeg interviewguide? Hvorfor stiller I lige de spørgsmål, som I stiller?

    SvarSlet