1. Social(X)
2. Eksperimenterende3. Impulsiv
4. Tryghed(X)
5. Status
6.behov
7. useriøst
8. fest
Det ved vi om cykling:
1. Motion
2. Billig transport
3. Nemt
4. Cykeltyper(X)
5. Vejret
6. Vedligeholdelse
7. Udstyr
Herefter trak vi lod, hvor man kunne trække alle de emner ovenover. De med et (X) ud for var dem som blev trukket - altså Social,Tryghed og cykeltyper. Herefter gjorde vi det samme med de valgte emner, hvor vi kom med idéer til konceptet ud fra emnerne. Dette kan ses på billederne nedenfor, hvor de idéer vi har til emnet omkring det gule label.
Hele idéen til at foretage denne form for idégenering har vi lært at lave i design, hvor man heletiden indskærper sine idéer og tanker om emnerne til man står med noget konkret.
Omkring tryghed kan kom vi bl.a. ind på følelsen af at man gør det rigtige og ikke skal frygte politiet bag hvert et hjørne når man befinder sig i trafikken uden af overholder reglerne. Under interviewene fortalte mange af de unge om følelsen af sikkerhed og at reglerne gjorde at der ville forekomme færre trafikulykker som direkte indflydelse af at der ikke har været så mange, der kendte til lovgivningen for cykellister Herunder kom vi også ind på en følelsen af næstekærlighed - altså at man frygter for andre, hvis ikke de tager de nødvendige sikkerhedsforanstaltninger i trafikken.
Omkring type cykel kom vi ind på, hvilke cykler som er oppe lige blandt de unge. De unge går meget op i mode og meget få valg af accessories er tilfældigt - dette gælder også cyklen. Så kom vi rundt om det indtryk som det giver når man kommer kørende på en gammel "havelåge", der ikke har det nødvendige udstyr i forhold når man kommer kørende på sin flotte og vedligeholdt cykel, der lever op til kravene til, hvordan en cykel skal være.
Så havde vi også udtrukket Social. Her var vi inde på konkurrencer. Mange af de vi har interviewet har fortalt at de ville blive draget af idéen om en konkurrence og muligheden for at vinde noget. Derfor har vi under social valgt at konkurrence som et punkt. Så har vi også kigget på idéen om at kunne skabe en koncert, hvor man skulle ankomme på sin cykel og bruge lyset på cyklen under koncerten. Så er vi også kommet på idéen om at skabe video/reklamespots, hvor man evt. kunne bruge relevante kendte personligheder i kampagnen. Papirene kan du finde nedenunder her, hvor de 3 udtrukket emner er i midten på en postit og omkring idéerne.



Husk at man skal kunne se, hvordan I har arbejdet med jeres insights fra målgruppen. Er mindmappet lavet på baggrund af jeres interviews. Eller hvordan har I implementeret de fund I har fra jeres research?
SvarSletHar I lavet andet research, der kan bruges i idégenereringsprocessen?