Længe gik vi med forstillingen om at konkurrencen skulle foregå ved at man skulle pitch sin idé på hjemmesiden for så at Drengene fra Angora i samarbejde med trafikstyrelsen skulle udvælge den, der var bedst/sjovest og samtidig stemte bedst overmed de kriterier, der var blevet stillet omkring den nye cykellovs involvering.
Det gik dog op for os at vi gerne ville have at de, der besøger hjemmesiden skulle have en grund til at komme tilbage på hjemmesiden efter de skulle have pitchet deres idé - så måske det ikke var lokkende nok at de skulle pitch en idé set i det lys at folk skulle have en bredere og mere vedvarende grund til at besøge siden.
Som diskussionen skred hen bliv vi enige om en bedre idé, der kunne gøre målgruppens interesse for hjemmesiden mere konstant. Dette skulle foregå ved at de istedet for bare at skulle pitch en idé til os skulle optage deres idé på film - om det var optaget på et kamera eller en Smartphone skal ikke have nogen betydning, men de skal så opload, deres idé som video på siden. Det vil derfor være en mulighed for folk at se sin egen og konkurrenternes videoer på siden og komme tilbage og følge med i, hvilke idéer, der bliver oploadet. Konkurrencen forløber sig over seks uger.
Konkurrencen er bygget op over fire faser for at finder den endelige vinder. Fase 1: Efter fire uger bliver de 10 bedste videoer udvalgt af Drengene fra Angora i samarbejde med Trafikstyrelsen. Her går konkurrencen ind i fase 2: Nu skal man besøge siden for at stemme på sin favorit istedet for at oploade videoer. Fase 3: En uger senere står tre videoer tilbage med flest stemmer. Face 4: Når den sidste uge er omme har Drengene fra Angora og Trafikstyrelsen udvalgt den af de tre topvideoer, der lever bedst op til de stillet krav for kampagnefilmen. Grunden til at den med flest stemmer ikke automatisk vinder konkurrencen skyldes at kampagnen har nogle krav til indhold og derfor skal leve op til disse for at kunne vinde.
Hele formålet med at ændre konkurrencens opbygning til dette er at brugerne skal have en grund til at besøge hjemmesiden over en længere periode og ikke bare lige tage ind og kigge på den en enkelt gang - denne opbygning holder altså interessen for hjemmesiden i live.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar