fredag den 9. november 2012

Segmentering og målgruppeforberedelse


Vi har valgt et segment som vi ønsker at gå i dybden med. Herefter skal vi finde folk inde for segmentet til interviews og spørgeskemaundersøgelser til videre analyse og udvikling af projektet. Vores segment er:

Alder: 18-21
Geografi: Indre by
Andet: Ejer en cykel og har adgang til diverse medier

Vi ønsker både at gå ud og lave interviews med vores målgruppe, men også at sende spørgeskemaer ud til folk for så at kunne analysere de mange svar vi vil modtage. At vi både vil analysere vores målgruppe igennem igennem kvalitativ og kvantitativ undersøgelse skyldes at vi gerne vil se, hvilken metode fungere bedst for os. Når begge er udført vil vi komme ind på vores endelige valg af metode til analysen og, hvorfor netop denne.

Grunden til at vi netop har valgt dette segment skyldes i høj grad at folk i denne aldersgruppe ofte bruger cyklen i deres færden, da mange ofte stadig er studerende og ikke i samme grad har ressourcer til at købe en en bil eller at tage den offentlige transport, hvor billetpriserne de seneste hård har været meget stigende. Samtidig har vi valgt at fokusere på de der befinder sig i indre by, da det er her størstedelen af de studerende i alderen 18-25 befinder sig.

Vi overvejede i en periode at have en målgruppe, der strakte sig fra 15-21, men blev enige om at denne målgruppe overskrider en vigtig grænse. Det er jo netop sådan at unge mennesker under 18 år ikke selv betaler deres bøder, men at de istedet bliver sendt til forældrene. Derfor vurderede vi at de under 18 år formentlig ikke handler ligesom de studerende over 18, da deres økonomi ikke lider samme hårde slag i tilfælde at en bøde som resten af målgruppen ville gøre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar