Vi har valgt både at lave en Kvantitativ og kvalitativ målgruppeundersøgelse før designudviklingen skal igang. Dette skyldes at vi føler at vi både kan bruge materiale fra den kvantitative metode og den kvalitative metode. Vi har valgt først at lave en spørgeskemaundersøgelse(Kvantitativ) blandt den valgte målgruppe. Resultaterne fra spørgeskemaerne skal udmønte sig i materiale til at lave Interviews med enkelte individer indenfor målgruppen(Kvalitativ). Spørgeskemaerne giver os også et bredere resultat, da vi har mulighed for at få svar fra flere personer, hvor vi så som set herunder kan samle resultaterne og tag en bred vurdering. Man kan så med spørgeskemaerne tvivle på oprigtigheden fra al materialet vi vil modtage fra de udspurgte, derfor bliver det altså brugt som skabelon til en kvalitativ undersøgelse
Spørgeskemaresultater:
Cykler de til hverdag?
Flertallet cykler hver dag eller ofte
Hvor gamle er de?
18-21 år
Kender de til den nye lov (1. November)?
Nej – flertallet kender ikke til nye lov
Ved de, hvad den nye lov indebærer (Dem som kender til nye lov)?
Ja – flertallet har svaret cykellygter
Ville de stoppe med at cykle pga. for mange love?
Nej – flertallet mener ikke, at de vil stoppe
Interesse – arbejde/uddannelse
Alle af de adspurgte går på en uddannelse, men har også et arbejde indenfor detailhandel
Interesse – fritid
Flertallet er sammen med venner i deres fritid
Hvilke medier bruger de mest tid på?
Facebook & Youtube (Facebook – 96%, YouTube – 67%)
Herunder kan du se billeder af resultater fra vores spørgeskemaundersøgelse:
Ingen kommentarer:
Send en kommentar