tirsdag den 20. november 2012

Kampagnens logo - Fra idé til skabelse


Vi startede med at komme frem med en idé med en man, der var en smule smart i en fart, men efter at have udspurgt et par fra vores målgruppe besluttede vi at vi burde gøre logoet relevant.
Der skabte vi som vidst på tegningen nedenunder en paragraf på en cykel, der overholder reglerne for, hvilken slags lys, der skal være på cyklen, samtidig med han er lidt smart. På den måde kunne vi få alle temaer i kampagnenavnet med i logoet - Lys, lir og lov





Efter den endelige idé til et passende design var klart gik vi igang med at skabe logoet som det ses nedenunder. I tekstcirklen omkring logofiguren har vi kampagnenavnet og præsentationen af os. Der var målgruppekandidater, der mente at logofiguren kunne have nogle barnlige tendenser, der stak lidt under vores målgruppe, men alligevel mente vi selv at figurens relevans til kampagnenavnet var som vi ønskede at det skulle være. 


Vi senere lavet en mindre justering til vores kampagnelogo. Det skyldes at vi gerne ville involvere vores farvepallet i logoet som også går igen i farverne på vores hjemmeside. Det giver logoet en mere rolig og passende rolle på siden: 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar