tirsdag den 20. november 2012

Mock Up




Mockup Interviews

Interviews i forbindelse med udvikling af Mock Up: 
Amalie
Vibeke
Michael 

Hvad tænker de når de ser mockup’et?
- Mangler noget med at man kører grønt
- Design flot, lige linjer, ser struktureret ud
- Har noget med cykler at gøre, frimærke-regel (folk har tendens til at kigge op i højre hjørne), baggrund virker distraherende (billede med vej)

Hvad synes de om designet?
- Forkerte farver
- Flotte farver (handler om motion – sportstøj ofte farverigt), godt med levende mennesker
- Virker nemt og overskueligt

Hvad synes de kan Inkluderes/laves om/forbedres?
- De blå farver skal laves om (lysere eller andre farver)
- Levende billede virker lidt forvirrende – virker lidt rodet
- Baggrunden virker distraherende

Hvilke elementer kan være med til, at gøre det sjovere? (Benspænd: Satire)
- Ved ikke hvad det skulle være
- Måske inkluder en væltepeter
- Ved ikke

Design - Argumentation:
Logo:
Logoet består af flere dele – nemlig elementer fra vores kampagne navn ”Lys Lir & Lov”. Dette har vi gjort ved, at starte ud med en paragraf tegn (§) – herefter har vi blandet hovedfaktoren fra vores opgaven ind.
Her har vi fokuseret på lygterne som blev monteret på en cykel og den sidste faktor i vores navn er Lir – her har vi prøvet så vidt muligt, at udvikle på figuren ved, at lave ”ham” lidt til en gadedreng ved, at påsætte en kasket med dollartegn og et look som er cool og kæk – for hvad er mere lir end en person som kender til gaden?

Mockup:
Vi har valgt den blå farve i designet, da stort set alle af de interviewede og adspurgte på spørgeskemaet anvendte det sociale netværk Facebook – derfor har vi valgt, at anvende farven ”Facebook-blå”. (Vi har også valgt, at anvende farven rød som kommer fra YouTube, da over halvdelen af de adspurgte var på YouTube når de sad foran computeren).
Disse resultater er også skylden i links til både Facebook og YouTube.

Vi har også valgt, at lave links til de forskellige arbejdspartenere – CYKLISTFORBUNDET, RÅDET FOR SIKKER TRAFIK og TRAFIKSTYRELSEN – idet vi synes, at dette har stor relevans for både de besøgende (målgruppen) og vores samarbejdspartenere – da emnet er CYKLING.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar