Her er et udkast af de designtegninger som har været brugt i processen mod det endelige produkt. Selvom billederne ikke alle ligner det endelige produkt, så har de alle været en del af en udvælgelsesproces, hvor vi har vurderet, hvad der fungerede bedst ud fra vores analyse og interviews.
 |
| Billedet her har det element fra det endelige design med de tre billeder , der lægger i centrum på hjemmesiden. Vi har den forestilling at interessante billeder vil fange vores målgruppe(18-21) bedre en en masse tekst og løftede pegefingre - så vi havde en god følelse om idéen om de tre billeder på siden. |
 |
| Her ses en masse små skitser, der blev brugt i starten af forløbet under designudviklingen. Øverst kan man se en idé med nogle faner, der skulle forestille billedmenuen, der skulle komme ned over skærmen når man kørte musen hen over. Man kan også se en masse forskellige forslag til, hvor vi kunne forestille os en evt menu opstillet. |
 |
| En tidlig idé under designudviklingen er at skabe to billeder på forsiden, der skiller sig ud fra det normalt firkantet look. Her ses en idé til at splitte billedet skråt ned igennem. Vi synes dog ikke at dette har den effekt vi sigtet efter med satiren og undersøger om vi kan finde en løsning, der giver et mere komisk indtryk. |
 |
| En lidt anderledes forestilling til, hvordan man kunne sætte menuen op. Dette blev aldrig aktuelt for hjemmesiden, men viser lidt om, hvordan vi kom omkring i vores idéudvikling. |
 |
| Vi har stadig de to faner fra toppen dog placeret lidt anderledes. Vi synes det virker irreterende rent designmæssigt at der ikke er luft imellem fanerne og toppen af billedet. |
 |
| En idé med mange billeder på forsiden - 'Fangende billeder' står der. Igen fordi vi ud fra vores interviews har dannet os en forestilling om at vores målgruppe er i en alder, hvor de bliver mere draget af interessante billeder end interessant tekst. |
 |
| Vi begynder her at arbejde med tre billeder som skal pryde forsiden, men selve opstillingen af de tre billeder er vi stadig i tvivl om. Når billederne står som de gør her virker det en smule kedeligt og ikke særlig interessant at kigge på - heller ikke ud fra et satirisk udgangspunkt. |
 |
| Her ses en idé, der skitsere tre billeder, hvor ét er større end de to andre. Det giver et bedre overblik at billederne på siden ikke har samme størrelse. Billederne bliver altså sat i et størrelseshierki ud fra deres vigtighed og det giver en anden ro på siden. |
 |
| En løs skitse, hvor fokus er på, hvor på siden kampagnenavnet skal stå. På denne skitse er den placeret under logoet. |
 |
| En skitse, med fokus på, hvor på siden linksne til vores samarbejdspartnere skal placeres. På denne skitse er idéen at de skal være i bunden. |
 |
| En skitse fra starten af skitseprocessen. |
 |
| Skitse, der igen viser en idé til hierkiopdelte billeder. |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar