torsdag den 15. november 2012

Insp. Moodboards


Moodboard 1:
Farver:
Da vi har valgt komik som vores overordnet ide til design og koncept – så har vi valgt at bruge Team Easy On fra Drengene fra Angora – idet de er sjove og har med cykling af gøre. Derfor har vi holdt os til de farver som vi symboliserer Team Easy On (orange og pink). Herefter har vi anvendt værktøjet ”Kuler” for, at finde komplementær farverne (turkis og grøn) til de 2 valgte hovedfarver.

Indhold/billeder:
Vi har ud fra vores interviews med individer fra målgruppen, fundet ud af, at konkurrencer får dem til, at undersøge og besøge hjemmesider – derfor har vi valgt, at kombinere det sjove med konkurrencer. Dette har vi tænkt på, at de besøgende på siden skal have mulighed for, at vinde en præmie hvis de laver en video omkring cykel sikkerhed – som senere hen skal laves til en sjov kampagne video (som bliver lavet i samarbejde med Team Easy On (Drengene fra Angora)). På denne måde kan vi få folk til, at huske den sjove video og vi får målgruppen til, at sætte sig ind i reglementet (i det underbevidste) og være en aktiv del af kampagnen.
De resterende billeder bliver indholdet på hjemmesiden. Cyklerne, lysene/lygterne, hjelme og regler – er det indhold i vores produkt som vi prøver, at formidle/kommunikere ud til målgruppen (at de skal kende cykelreglerne og følge dem).



Moodboard 2:
Farver:
Ud fra de svar vi har modtaget fra de kandidater som vi har interviewede, fik vi svar på hvor de helst brugte deres tid på nettet henne. Stort set alle af de adspurgte brugte tiden på de sociale medier Facebook og YouTube. Derfor har vi valgt, at køre et lidt blandet tema med de farvekombinationer som de to sociale medier anvender (Facebook blå, rød og hvid – og lidt sort, da det kan gå til stort set alt).

Indhold/billeder:
Vi har ud fra vores interviews med individer fra målgruppen, fundet ud af, at konkurrencer får dem til, at undersøge og besøge hjemmesider – derfor har vi valgt, at kombinere det sjove med konkurrencer. Dette har vi tænkt på, at de besøgende på siden skal have mulighed for, at vinde en præmie hvis de laver en video omkring cykel sikkerhed – som senere hen skal laves til en sjov kampagne video (som bliver lavet i samarbejde med Team Easy On (Drengene fra Angora)). På denne måde kan vi få folk til, at huske den sjove video og vi får målgruppen til, at sætte sig ind i reglementet (i det underbevidste) og være en aktiv del af kampagnen.
De resterende billeder bliver indholdet på hjemmesiden. Cyklerne, lysene/lygterne, hjelme og regler – er det indhold i vores produkt som vi prøver, at formidle/kommunikere ud til målgruppen (at de skal kende cykelreglerne og følge dem).



Ingen kommentarer:

Send en kommentar