Vi forestiller os et samarbejde med den satiriske gruppe 'Drengene fra Angora', der i rollerne som det ihærdige og altid forhåbningsfulde 'Team Easy On' skal være kampagnens ansigter udadtil. Efter undersøgelserne omkring satire over for tragedie er vi nu fast besluttet på at satire, der også er vores benspænd er en interessant vej at gå. Da vi viste videoerne for målgruppen med den tragiske og satiriske film oplevede vi at de havde en større tendens til at dele en sjov film på de sociale medier end en tragisk video og da vi i de tidlige målgruppe interviews oplevede at langt størstedelen af vores målgruppe har facebook som deres fortrukne side, er det idealt at vi i vores koncept udnytter den bedste måde at få delt vores kampagnevideo ud til så mange, der befinder sig i målgruppen som muligt.
Drengene fra Angora skal altså stå for en kampagnefilm, der skal fange målgruppen og få den til at besøge vores side, men her stopper det ikke. Som en del af vores koncept skal kampagnen dreje sig om en konkurrence. Kampagnevideoen fra Drengene fra Angora viser Team Easy On, der har fået til opgave at lave trafikstyrelsens nye reklamefilm for den nye cykellov efter at de har brudt med deres behov for doping - de er nu på lovens side. Det går dog ikke helt optimalt for Team Easy On og som altid kan Bobby og Pim ikke helt leve op til Hennings høje krav - De står med skægget i kagedåsen, som Henning siger. Derfor har Team Easy On nu brug for hjælp til idéer til den nye reklamefilm og det er her konkurrencen kommer ind i billedet. Idéen til en konkurrence er blevet skabt tilbage fra da vi lavede vores målgruppeinterviews, hvor rigtig mange af de udspurgte fortalte at de ofte besøger hjemmesider fordi hjemmesiden har en konkurrence, der tiltaler dem. Det vigtigste med vores kampagne er ikke at skulle prædike til de unge om den nye cykellov, men derimod at give de unge lysten til selv at opsøge informationerne, der så via den stærke satirisk kampagne bliver siddende i deres underbevidsthed. Derfor er idéen at konkurrencen går ud på at de unge pitch deres idé til Team Easy On - det geniale er dog at den skal indholde vigtige elementer fra den nye cykellov, på den måde opsøger de selv informationerne. Det bliver så Drengene fra Angora i samarbejde med trafikstyrelsen, der i sidste ende skal udvælge den endelige vinder af konkurrencen - en video, der i forbindelse med kampagnen vil blive vidst på tv. Præmierne i denne konkurrence som selvfølgelig har en kæmpe betydning for de unges lyst til at deltage er også nøje udvalgt. Blandt unge i indre by er der opstået en modebevidsthed inden for cykler, hvor den meget populære Fixie-cykel, der er en krydsning imellem en racercykel og en gammeldags "havelåge-cykel" er førende lige nu. Præmien er derfor en Fixie-cykel til de 3 bedste idéer, hvor så den vindene idé også vil få sin video på tv.Inde på Hjemmesiden vil man nemt være i stand til at finde reglerne for konkurrencen, links til trafikstyrelsen og den nye lovgivning samt se Team Easy On's reklame video, hvor de søger hjælp til opgaven. Her er et hurtigt overblik og konceptets indhold:
- Satirisk indhold: Team Easy On som frontfigurer
- Kampagnevideo: Team Easy On har problemer med at skabe en fungerende video
- Konkurrence: Målgruppen er med til at skabe kampagnen
- Målgruppen opsøger selv informationer om cykelloven
Ingen kommentarer:
Send en kommentar