Vi har også valgt, at gøre det mere simpelt, hvad angår footeren. Footeren har vi placeret i venstre hjørne med 2 links – i stedet for links og adresse. Farverne er også blevet ændret – Da vi spurgte ind til farverne omkring det gamle Mock Up fik vi at vide at den blå farve, der gik igen var lidt kedelig. Vi har prøvet, at ændre farverne så de passer bedre til de resultater vi har fået fra vores interviews med vores moodboards. Længere nede i dette indslag kan du læse om de præcise ændringer.
I interviewene fik vi et klart tegn på, at flere af de adspurgte synes, at moodboardet med med de forskellige farver virkede sjovest på dem – derfor lavet en farvepallet prøvet, at få nogle af farverne fra moodboardet ind i vores design i det nye mockup.
Stadie 1: Vi har valgt en baggrund, som forestiller et billede af en vej ude på labdet. Vi overvejede at lave baggrunden i en enkel farve, men synes alle at dette fik det hele til at virke meget livløst og stationært. Istedet gav vi den en baggrund med et billede af en vej, hvor man jo kan møder cyklister. Baggrundsbilledet giver et mere livligt og dynamisk udtryk og fungere godt i samarbejde med resten af siden.
Stadie 2: Farverne, der ses på dette billede skal danne rammer for de billeder, der skal placeres på forsiden. Farverne er en del af vores farvepallet, der går i igen oppe i vores logo. Vi har valgt at lave tre billede-links på vores forside, der skal fungere som en menu. Logoet er placeret øverst i højre hjørne efter inspiration fra mange af de sociale medier, der placere deres logo oppe i venstre side af hjemmesiden og da størstedelen af vores målgruppe erkendte at hjemmesider som facebook og andre sociale medier er deres fortrukne, vil det forekommer naturligt på dem at finde logoet placeret der. Ligeså er vores buttons til de sociale medier vi anvender os af placeret i den vide banner til venstre for midten. Dem har vi valgt at placere nederst i billede som del af en footer uden for meget fokus.
Stadie 3: På den hvide "menu-banner" har vi også valgt at placere links til alle vores samarbejdspartnere. Vi synes det er vigtigt at de har en tydelig placering på hjemmesiden, da deres tilstedeværelse giver et kvalitetetsstempel til kampagnen. Samtidig fungere de rigtig godt i på "menu-banneret", da vores menu er billederne ved siden af banneret.
Stadie 4: Her kan man se billederne og menuen som vi forestiller os at den skal se ud. Det største billede, der er placeret til højre er blevet større end de andre to, fordi det er det essentielle i konceptet og kampagnen. Det er nemlig linket ind til Team Easy On's videokonkurrence. De to andre billedelinks leder ind Den nye cykellov og de regler som denne indebærer. Vi har fundet det vigtigt at der er en nem og hurtig adgang til disse indformationer, da de unge skal bruge disse i deres videoidéer - på den måde komme de også selv nemt til at opsøge informationer om den nye cykellov.
Stadie 5: Her kan man se vores Mock Up i grit.




.png)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar