Denne uge har vi bl.a. fokus på projektledelse og projekttyper. Dette skyldes at vi gerne vil have inddelt nogle roller i gruppen og samtidig lærer hinandens styrker og svagheder, så vi som projektet udvikler sig er bedre i stand til at frembringe hinandens styrker i de forskellige opgaver. Vi har i virksomhedsfag lært en metode til netop dette, der hedder Myers-Briggs Type indikator-test (s.30 Kommunikation i Multimediedesign).
Nedenfor kan man se de vores individuelle besvarelser af vores testen. Testen går simpelt ud på at man har otte forskellige præferenceområder, hvor der er 4 forskellige dimensioner. Disse ser sådan ud:
Udadvendte, hurtigt til at svarer, dårlige lyttere.
Introvert
Indadvendte, reflekterer/overvejer, siger ikke meget, svarer velovervejet.
Sansning
Ser detaljerne/det konkrete, tager udgangspunkt i detaljerne, beskriver med mange korrekte detaljer.
Intuition
Ser helheden først – fylder senere ud med detaljer, udtrykker sig gennem ideer, skal tit have et visuelt ”skelet” som opbygges.
Tænkning
Er objektiv og logisk, vil undgå engagement og indblanding, bruger fornuften.
Følelse
Er subjektiv og involveret, træffer beslutninger ud fra egne værdier og overbevisninger, beslutninger uden lange analyser.
Vurdering
Ting skal være forudsigelige og planlagte, få løse ender, aftaler overholdes, kan godt lide at træffe
beslutninger/få ting gjort.
Opfattelse
Hele denne test skal bruges til at lære hinanden bedre at kende når det kommer til at skulle uddelegere opgaver i løbet af projektforløbet. Dette forløb er ligeså en stor læringsproces på trods af dens alvor, så er det en fælles idé at vi så vidt muligt alle skal være med ind over de forskellige opgaver og tage fælles beslutninger, men med store viden om hinanden kan det fungere som et værktøj til os selv.




Ingen kommentarer:
Send en kommentar