Formål og præmis
• Hvad er formålet med kommunikationen? – at få viden omkring cykelreglementet ud til målgruppen, men også at få vores koncept og budskab ud til målgruppen.
• Præmissen formuleret i én sætning - det indtryk læseren skal sidde tilbage med – præmis ’oplevelsen’. – Hvis du er træt af, at GÅ. Så grib cyklen og få en go’ griner på
Indhold
• Det faglige indhold der udgør råstoffet til kommunikationen med elementer af ny og kendt viden – indholds ’oplevelsen’. – Informationer omkring cykelreglement, Konkurrencer, design som fanger målgruppens opmærksomhed
Målgruppe
• Konstruktion af én modellæser – 18-25 år, bor i byen, cykler ofte/dagligt, adgang til internet
• Interesse og relevans for modellæseren – læser ’oplevelsen’. – Cykler ofte/dagligt = skal kende reglerne
Afsender eller Kommunikator
• Viden; troværdighed
- Samarbejde med trafikstyrelsen og cykelforbundet
• Rollen som autoritet; neutral; ligemand? – Vi er ligemænd, da vi ingen autoritet har hvad angår cykelloven (vi kan ikke lave om på reglementet) og vi er heller ikke neutrale idet vi hjælper Cykelforbundet og Trafikstyrelsen med, at få reglerne og budskabet ud til cyklisterne.
Mediet
• Valg af medie – Facebook, YouTube (fleste interviewede (og deltagere af spørgeskema) sagde, at de brugte mest tid på disse to websites), vi vil også bruge egen website og TV til, at afsende vores budskab og kampagne-reklame til målgruppen.
• Udtryksmæssige muligheder: tekst, lyd, billede, ting – videor, tekster (informationer) og billeder.
• Distribution – Gennem videoer (YouTube + TV), sociale medier (Facebook, måske Twitter) og egen website
• Individuel eller social brug. – Social brug, da vi anvender YouTube, Facebook og egen website som største faktor til, at få vores visioner ud til målgruppen.
• Valg af prototypisk forbillede – medie ’oplevelsen’. - http://www.stumbleupon.com, http://pinterest.com, http://onside.dk,http://www.shockmansion.com, http://www.hotnewhiphop.com
Kommunikationsmiljø
• Konstruktion af ‘ideel’ brugssituation. – De interviewede (inden for målgruppens rammer) vil gerne have en hjemmeside som er overskuelig og nem, at anvende (Usability). Herefter vil de gerne se et fedt design som giver dem en oplevelse og får dem til, at komme tilbage på websitet.
• Den sociale konstruktion af emnet i medier – emne ’oplevelsen’ – Konkurrencer via eget website, og så har vi tænkt os, at anvende sociale medier såsom YouTube og Facebook (måske Twitter) som kanal ud til målgruppen. På denne måde er der stor sandsynlighed for, at vores visioner vil nå frem til målgruppen, idet mange af målgruppens individer er ONLINE på disse medier.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar